Ремонт гусениць спецтехніки

Ремонт движителя спецтехники

Залежно від будови ходової частини спецтехніки залежить специфіка ремонту двигуна цієї техніки. У цій публікації ми зупинимося на незвичайному рушії, який як немало важливого конструктивного елемента присутній на гусеничній техніці. Оскільки саме гусениці забезпечують цим машинам підвищену прохідність та допуск до експлуатації у складних погодних умовах.

Двигун – це пристрій, який перетворює енергію двигуна за допомогою взаємодії із середовищем, на корисну роботу з переміщення транспортного засобу.

Гусениця екскаватора, трактора або бульдозера є замкнутим ланцюгом, утвореним ланками (траками) з шарнірним з’єднанням. Гусеничні стрічки, встановлені на спеціальні рушії, знижують тиск транспорту на ґрунт та покращують зчеплення з ґрунтом. На внутрішній стороні стрічки розташовані виступи та зачепи, з’єднані з провідними колесами, що приводять стрічку в рух.

Різновиди гусеничної стрічки є основною складовою ремонту, оскільки це визначає ремонтні роботи необхідні для відновлення працездатності.

  • за сферою застосування (будівництво, сільське господарство, лісопереробка, видобувні роботи);
  • за матеріалом виготовлення (металеві, гумові, комбіновані);
  • з конструктивного пристрою;
  • по шарнірному з’єднанню ланок (паралельний або послідовний шарнір);
  • за типом шарнірного мастила (сухе, рідке, закрите);
  • за типом ланок (зварні, штамповані, литі);
  • за сумісністю з дорожнім покриттям (придатні та непридатні для асфальту).

Ремонт движителя спецтехники

Необхідність у проведенні діагностики та ремонту гусениць спецтехніки виникає при появі таких ознак: провисання ланцюга, деформація ланок, ослаблення стикувальних з’єднань (кріплення провідних коліс та черевиків), відсутність заднього ходу у одного або двох ланцюгів, критичний знос більше 20% втулок, зношування грунту .

Специфіка роботи гусеничної стрічки полягає в тому, що елементи конструкції зношуються нерівномірно, тому заміна складових ланцюгового механізму здійснюється поетапно. Відповідно до технічних вимог, загальне зношування деталей металевих гусениць не повинно перевищувати показника 75%, нормальне співвідношення ступеня зношування втулок і ланок — у межах 1:3.

Якщо планово-попереджувальні роботи не проводяться за графіком, гусениці будуть ламатися раніше за гарантований виробником термін. Достатньо вийти з ладу лише однієї складової конструктивної системи, щоб функціональність ланцюга була порушена.